Marketing Strategie

Samen de koers bepalen.

Wij zien de strategie van een bedrijf als een ruimteschip. Je kunt nog zo'n goede astronaut zijn, maar zonder een gedegen ruimteschip kom je nergens. Wij helpen onze klanten om hun marketing strategie inzichtelijk te krijgen en te optimaliseren.
Met onze strategie workshops helpen we bedrijven met het uitwerken van een aantal punten:● Merk identiteit (wie willen we zijn als bedrijf?)● Doelgroep (wie is onze ideale klant?)● Awareness goals (hoe zorgen we er voor dat klanten ons kennen?)
Deze workshops helpen je uiteindelijk bij je communicatie omdat je weet wat je wil uitstralen, op wie je wil focussen en hoe je ervoor gaat zorgen dat nieuwe klanten je leren kennen.

Illustration

Onderdelen

Onderdelen van onze marketing-strategie workshops

Heading photo

Het uitwerken van je merk-identiteit

De merkidentiteit is het gezicht van jouw merk. Je kunt het eigenlijk vergelijken met de persoonlijkheid van een persoon. Als jouw bedrijf een persoon was, wat voor persoonlijkheid zou je merk dan hebben? 
Die merk identiteit geeft je bedrijf een gezicht in de markt, en uit zich in de communicatie. Denk hierbij aan stijl, design, kleur, logo en naam van een organisatie maar ook op de tone of voice in de reclame-uitingen.

  • Illustration

    "Ik merk dat veel bedrijven onbewust een merk-identiteit hebben gecreëerd, maar deze nooit concreet op papier hebben gezet. Wanneer de merk-identiteit niet concreet wordt geformuleerd blijft het altijd een beetje zweven, omdat het bij iedereen binnen het bedrijf net iets anders in zijn hoofd zit. Door het volgen van deze interactieve sessies krijg je alle neuzen de zelfde kant op en creëer je consistentie in je communicatie"

    Steije Berger, @stronaut Marketing

Heading photo

Doelgroep

 "Je doelgroep bepalen is meer dan kijken naar overeenkomstige demografische kenmerken. Het gaat met name om hun verhaal, de problemen waar zij tegenaan lopen in het leven, hun behoeftes en hoe jij daar met jouw bedrijf invulling aan gaat geven. In onze strategie workshops gaan we aan de slag om dit te verwerken in een aantal persona's"

  • Illustration

    "De kunst bij het ontdekken van je doelgroep is om niet alleen te kijken naar de demografische kenmerken. Je moet een stukje dieper gaan en op zoek gaan naar de behoeften en problemen waar je klanten dagelijks tegenaan lopen, en wat jouw oplossing daarin is."

    Steije Berger, @stronaut marketing

Heading photo

Awareness-Goals

Hoe zorgen we dat onze klanten bekend raken met ons. En welke acties moeten we dan als eerste doen? Op die twee vragen geven we antwoord met dit onderdeel van onze strategie workshop. We gaan eerst samen brainstormen om tot manieren te komen om de awareness m.b.t. jouw bedrijf te verhogen. Daarna gaan we prioriteiten stellen om te kijken welke acties als eerste uitgevoerd moeten worden.

  • Illustration

    "Ondernemers zien altijd kansen en zijn geneigd om deze met beide handen aan te pakken. In deze workshop maken we gebruik van een handig systeem waardoor je gemakkelijk prioriteiten kunt stellen. Zo weet je precies welke acties je nu moet uitvoeren en welke je nog even uit moet stellen voor een later moment."

    Steije Berger, @stronaut Marketing

Illustration

Neem contact op!

Stuur je vraag of opmerking via het contactformulier, of neem contact met ons op via onderstaande buttons.

Bedankt voor je bericht!

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Can't send form.

Please try again later.